DeemvD.reismee.nl

Mambo!

Mambo lieve vrienden,

Hier is dan mijn eerste reisverslag vanuit het mooie Afrika. Zondag ging het dan echt van start. Na een kort afscheid (er stond een lange rij voor de douane waar ik dus direct in moest gaan staan) van mam pap bram en lisan ging het avontuur echt beginnen. Prima vlucht gehad en om 05.50 (04.50 in Nederland ) landde ik in Tanzania. Toen ik na anderhalf uur eindelijk naar buiten kon met mn tassen stond Adam (de lokale tourgids) al netjes op me te wachten. Hij bracht me naar een hotel waar mijn twee reisgenoten moniek en laura al een nachtje hadden geslapen.

Dag 1

Na een lekker ontbijtje met toast, suiker en een eitje zijn we om 09.00 de stad in gegaan. Hier hebben we een simkaart aangeschaft (dit duurder ongeveer 2 uur haha) en wat plekken bezocht. Na de lunch (rijst met kip) kregen we twee uur les in Swahili (de lokale taal) en hebben we een grote markt bezocht, niet te omschrijven hoe dit was. Er zijn geen marktplaatsen maar op elk stukje waar ook maar plek is zit iemand met zijn of haar spullen. Om 16.00 u zijn we teruggebracht naar het hotel en hebben we een Nederlands stel ontmoet die net terug waren van de beklimming (7dagen) van de Kilimanjaro. Tot 22.00 mee gekletst en toen ons bedje maar opgezocht. De eerste indrukken van Afrika waren geweldig.

Dag 2

Om 09.30 stond Adam weer klaar om ons mee te nemen naar de Kikuketwa hotsprings een rit van 2 uur waarvan 1 op onverharde weg (het was net motorcross) kwamen we uit het niets bij een prachtig paradijsje. Het water komt uit de ondergrondse grotten en het is glashelder. Hier hebben we de hele dag heerlijk gezwommen. Om 17.00 zijn we aangekomen bij de home stay. Hier verblijven op het moment nog 3 andere nederlandse meisjes en 1 nederlands stel.

De komende 4 dagen verblijven we hier en zullen we kennis maken met het vrijwilligerswerk.