DeemvD.reismee.nl

Heel veel liefde vanuit Wuntumha

Hallo allemaal!

Zoo daar ben ik weer vanuit het warme noorden! Met een gemiddelde temperatuur van 40 graden overdag is het veel zweten en water drinken haha.

We zijn nu een weekje hier en het begint een beetje te wennen. Niet dat ik denk ik ooit mijn ogen zou kunnen sluiten voor alles wat ik zie, maar ipv alleen de slechte dingen begin je ook de betere dingen te zien. Dat geeft hoop. Dat er toch kansen zijn voor deze lieve kindjes, dat er toch mensen zijn die om ze geven en er alles aan proberen te doen om ze een eerlijke kans te bieden in het leven. Mary en John onze gastouders zijn hier het levende bewijs van. John is zelf op jonge leeftijd zijn ouders verloren en wees geworden. Een man die hier nu bij John en Mary woont heeft hem toendertijd opgevangen en hem een kans geboden. John heeft het niet makkelijk gehad maar heeft alles op alles gezet om te kunnen studeren en heeft nu een mooie functie bij de rechtbank, ook is hij pastoor zoals ik al vertelde. Ik denk dat ook door alles wat hij heeft meegemaakt hij op alle manieren de kindjes wil helpen, erg mooi om te zien.

Met trots kan ik jullie vertellen dat ik met al jullie hulp en steun al €512,50 heb binnengekregen! Het bedrag is een stuk hoger dan ik had kunnen wensen. We hebben een deel van het geld al gebruikt om voor een maand eten te kopen: twee grote zakken mais, bonen, rijst, olie, zout, suiker, groenten (ui, tomaten, paprika) en zelfs wat vis. Verder hebben we emmers gekocht om de kindjes te kunnen douchen, sponsen voor de douche die we op naam gaan hangen zodat ze ook niet dezelfde hoeven te gebruiken ivm huidziektes die veel kindjes hebben en eetbakjes zodat ze nu ze genoeg eten hebben ook allemaal een eigen bakje hebben.

Om een groter project te starten willen we dat ze dieren gaan houden. We zijn gestart met het kopen van 7 kippen en een haan. Zodat deze eieren kunnen produceren kleintjes kunnen maken en ze daarna de kippen kunnen doorverkopen. Het tweede project dat goed is om te starten is het houden van schapen. Deze zijn een stuk duurder, maar leveren dus ook veel meer geld op. Het voordeel van schapen tov geiten is dat ze in een groep leven en je ze dus niet zo snel kwijt bent. We willen starten met 5 schapen waarvan 4 vrouwtjes en een mannetje, zodat ze binnen een jaar een hoop kleintjes maken die ze kunnen verkopen. Ook hebben we gedacht aan iets om mais ofzo te verbouwen, dit gaan wij nog niet opzetten maar laten we over aan de volgende vrijwilliger die 22 dec komt en 3 maanden hier zal blijven. Het feit dat we alles wat we hebben opgezet in deze korte tijd kunnen overdragen aan een nieuwe vrijwilliger die hier voor een lange periode zal blijven geeft ons een heel goed gevoel. Er is trouwens gister een kok gekomen. We hebben met haar onderhandeld wat we haar kunnen betalen, wat haar werkuren zijn etc. Het is een heel lieve vrouw die volgensmij net zo arm is als de weesjes. Ze had een jurk aan met meer gaten dan stof, gelukkig heeft Eva een hoop kleren bij dus kunnen we haar ook wat shirts geven.

Ik zal ook nog even kort vertellen over de dingen die we hebben meegemaakt buiten het aanschaffen van dingen voor het weeshuis haha. We zijn woensdagmiddag met John naar Tamale gegaan, de stad hier in de buurt (2,5 uur rijden). Langs de weg wachten en hopen dat iemand ons mee kan nemen. Gelukkig kwam er een grote touringcar (met airco) voorbij die ons mee kon nemen tegen een vergoeding. Aangekomen in Tamale gingen we naar het huis van de oom van John waar we gratis mochten slapen. De jongens die we met het kerkweekend ontmoet hadden woonden daar ook. De volgende ochtend moesten we wat documenten gaan ophalen die Danielle (meisje uit Deurne die een foundation is begonnen voor dit weeshuis) nodig had. Dus die documenten nemen wij mee naar Nederland. Smiddags zijn we gaan zwemmen in een echt zwembad. We waren nog geen minuut bij het zwembad of er begon iemand te spartelen. Een van de jongens die bij ons was dook direct het water in met kleren en al want blijkbaar was diegene aan het verdrinken. Zwemles kennen ze duidelijk nog niet dus het is heel gewoon dat er iemand bijna verdrinkt haha. Eva en ik hebben daarna geprobeerd de jongen te leren zwemmen maar dat viel nog niet mee haha. Na het zwemmen zijn we naar een volleybaltraining gaan kijken van een van de jongens. Erg leuk om te zien hoe fanatiek er getraind werd.

Morgen zijn we van plan om naar Bolgatanga te gaan. Hier willen we Paga bezoeken waar een krokodillenfarm zit, de markt bezoeken en als er tijd over is misschien nog even zwemmen.

Nogmaals super bedankt voor alle steun en mocht je nog een donatie willen doen, dan kan dat want het overige geld neem ik mee naar Nederland en na overleg met de Danielle komt ook dat geld goed terecht. Als je wil kun je Danielles foundation vinden op Facebook onder de naam: Daan foundation.

Bedankt voor de interesse en tot over 3 weekjes alweer!!! (Heel raar dat ik dat al kan zeggen)

Xxxxheel veel liefs van mij en alle kindjes van Wuntumha Orphanage

Sandra

Wat mooi Demi dat jullie zoveel kunnen doen in korte tijd ,,jullie zijn echt heel goed bezig !Ook n fijn gevoel dat straks t werk weer overgenomen word en kan worden voortgezet..Liefs uit Meijel x

Monique

Goed bezig Demi, leuk om te horen wat je al allemaal gedaan hebt voor de kindjes. Ook een beetje genieten hè! Lieve groetjes Monique

Petra

Wat fijn om te lezen dat jullie al zoveel goede dingen hebben kunnen doen met de donaties ! Succes nog Demi, mijn donatie is onderweg. Liefs Petra

Lotte

Ha Demi,
Erg fijn om jouw verhalen elke keer te lezen, wat een avontuur! Wil graag nog wat doneren, liever nu of luever als je thuis bent zoals je schrijft!?
Liefs Lotte

Ine

Hoi Demi, wat een reis. Geweldig ! Als je laat weten hoe ik kan doneren dan maak ik graag een bedragje aan je over.

karin

Je bent echt super goed bezig! Fijn dat je wat kunt doen!

Han

Mooi verhaal weer! Goed bezig daar Demi. Geniet er nog lekker van de laatste 3 weken!

Lidi, moeder van Eva

Hallo Demi,
Mooi om jouw verhaal te lezen. Fijn dat jullie dit samen kunnen doen en elkaar steunen. Nog een hele fijne tijd en veel succes verder!
Groetjes, Lidi